Emoce a pocity

V jógovém videu si tentokrát budeme hrát s našimi emocemi a pocity. Zkusíme si je předvést, pojmenovat je a přiřadit jim barvu. A také si je zkusíme prožít a pocítit za pomoci různých zvířátek.

Vědomá práce s emocemi a pocity pomáhá dítěti ve vývoji.
Dítě postupně zvládne jednotlivé emoce rozpoznat a tím lépe poznávat i samo sebe.
Emoční inteligence je velmi důležitá pro dobré zvládání stresových situací, jako jsou neúspěchy, ale i velké úspěchy, písemky, zkoušky, návštěvy lékaře, časový pres, různé soutěže a sportovní zápasy. Kromě toho dětem velmi pomáhá v komunikaci s ostatními.

Jak s dětmi jógovat – pár tipů pro vás:

  • Cvičte společně se svým dítětem a buďte jeho jógovým a emočním průvodcem.
  • Lekci si můžete rozdělit na malé kousky a použít z ní třeba jen to, co
    s vámi rezonuje a vaše dítě baví.
  • Během „hry na blázny“ emoce pěkně přehánějte, ale střídejte je rychle za sebou. Vždy prokládejte „negativní“ a „pozitivní“ emoce.
    „Pozitivní“ emocí vždy skončete.
  • Nechte volbu barvy pro každý pocit na dítěti a nijak ji nehodnoťte.
  • „Kočičí lovení“ děti moc baví. Pomáhá jim s koncentrací, ale také s následným uvolněním. Děti se učí „neulpívat ve stresu“.
  • Dopřejte dítěti dostatek času pro „komunikaci“ s ohněm, děti se rády dlouho dívají do plamene.
  • Klidně děti nechte několikrát plamen schválně sfouknout, akčnější děti se učí jemnosti a trpělivosti postupně.
  • Cvičte ideálně 1,5 až 2 h po jídle.
  • Děti do cvičení nikdy nenuťte.

Přeji vám skvělou zábavu! Pokud se vám video líbí, budu moc ráda za váš lajk.

katerina_mastroianni